Foobie ervaring

Recensies van gebruikers

Geschreven door:  Miep

GebruikerDeze recensie van Foobie is door een gebruiker ingezonden. Heb je ook een recensie geschreven van een website die thuiswerk in de aanbieding heeft? Stuur het op en misschien plaatsen wij het op de website.

Stuur ons een emailtje op info@digitalebijbaan.nl

 

 

Wat is Foobie?

Op Foobie (uitgesproken als foebie) kan je geld verdienen met het schrijven van artikelen. Je mag vrijwel zelf weten waar je over schrijft. Inmiddels heeft Foobie al tienduizenden leden en artikelen.

logo foobie

Is Foobie betrouwbaar?

Op het moment dat ik deze recensie schrijf heb ik 450 artikelen gepubliceerd in een periode van 8 maanden op 3 websites. Ik heb ruime ervaring met meerdere artikel websites maar omdat Foobie mijn voorkeur heeft heb ik Foobie gekozen om als eerste een recensie over te schrijven.

Wat is betrouwbaar?

Van een ding kan je zeker zijn, de beheerders van Foobie zijn leuke mensen en ze zullen je nooit proberen op te lichten. Omdat je nooit geld betaalt aan Foobie, hoef je ook niet bang te zijn dat een investering voor niets is. Zelf heb ik nog een aantal dingen op mijn lijstje staan van dingen die bepalen hoe betrouwbaar een website is.

Als eerste heeft elke site in de wereld wel eens technisch onderhoud, zelfs Google ligt er wel eens een paar seconden uit. Als ik geld verdien aan een website en ik maak mij daarvan afhankelijk dan kan ik het niet gebruiken als de website bijvoorbeeld een maand uit de lucht is. Dit is een van de redenen waarom ik op 3 websites ben gaan schrijven. Ik pak alles voorzichtig aan.

Waar ik ook over heb nagedacht is de betrouwbaarheid van Google Adsense maar ik ben snel tot de conclusie gekomen dat als ik rekening moet houden met het feit dat Google misschien niet meer bestaat binnenkort, ik net zo goed niks meer kan ondernemen in het leven.

Hoe snel worden je artikelen goedgekeurd of afgekeurd? Ik wil geen week hoeven wachten tot mijn artikel online staat want ik ben snel gedemotiveerd. Ook vind ik het belangrijk om te weten hoe bereikbaar de klantenservice is wanneer ik een vraag heb.

Dit artikel beschrijft mijn ervaring met Foobie als het gaat om die dingen.

 

Klantenservice Foobie

Wat ik zelf heel goed kan begrijpen maar wat ik niet leuk vind is dat de klantenservice van Foobie snel een emailtje laat liggen als het antwoord duidelijk genoeg op de website staat. De website is niet bepaald de kleinste website die je tegenkomt en zoeken in het Helpcentrum is lastig. Toch ben ik zeker niet ontevreden over de bereikbaarheid, als ik een moeilijke vraag heb dan krijg ik daar een antwoord op.

Mijn ervaring is dat het gemiddeld 3 tot 5 dagen duurt voordat Foobie antwoordt op een email, op de website staat 48 uur maar 3 dagen vind ik niet zo’n ramp. De chatfunctie van Foobie is meestal leeg, ik heb nog maar twee keer iemand van de crew te pakken kunnen krijgen maar het forum leent zich uitstekend voor vragen.

Klantenservice Google

Waar je absoluut nooit rekening mee moet houden is de mogelijkheid dat je met een mens te maken krijgt als je Google wilt bereiken. Google heeft het beleid dat mensen dom zijn en dat ze wel weg gaan als je ze geen aandacht geeft. Ik heb in totaal een paar duizend euro verdiend met hun partnerprogramma maar als ik een vraag heb dan krijg ik niet eens meer een computer aan de lijn. Dat stadium zijn we al voorbij.

Flexibiliteit

Wat gewoon hartstikke leuk is, is dat ze aardig flexibel zijn. Wat ik daarmee bedoel is dat ze het nooit een probleem vinden als je iets speciaals wilt. Een gekleurde tekst, een extra feature of een video in je artikel bijvoorbeeld. Het is bij andere websites iets moeilijker om zulke dingen te doen, je moet dan haast wel een van de topleden zijn. Bij Foobie is er niet echt onderscheid tussen iemand die twee artikelen heeft geschreven of iemand die er 2000 heeft geschreven.

Artikelen keuren

Ik kan zeggen dat het positief of juist negatief is maar de norm op Foobie ligt lager. Je hoeft geen supersterk artikel te shrijven voordat ze hem goedkeuren. Het resultaat is dat je af en toe artikelen op Foobie tegenkomt die niet bepaald allesomvattend zijn, maar ook dat je niet snel gedemotiveerd raakt. Het stimuleert in ieder geval het leerproces.

Een artikel zou binnen 24 uur gekeurd zijn maar ik merk dat het wel eens een dagje langer duurt. Ik vind dat niet zo erg maar ik kan me voorstellen dat het irriterend werkt als je artikelen een heel weekend in de wachtrij staan. (in het weekend duurt het langer heb ik het idee)

foobie.nl homepage

Afbeelding: de hoofdpagina op www.foobie.nl

Uitstraling

De website van Foobie is wit, een beetje Google stijl. Zelf vind ik dat prettig maar het oog wil ook wat. Ik heb signalen ontvangen dat er weer een nieuwe versie gaat komen en daar heb ik eerlijk gezegd veel verwachtingen van. De vorige update betekende een enorme stijging in mijn inkomsten dus ze doen hun huiswerk wel.

Technisch onderhoud

De website van Foobie is wel eens offline geweest, niet langer dan een kwartier volgens mij. Ik kan altijd inloggen en ik ondervind geen technische problemen.

Statistieken

Foobie heeft geen statistieken, althans niet voor de gewone gebruiker. Je kan in de interface van Google Adsense een heleboel zien maar voor ingewikkelde statistieken moet je niet bij Foobie zijn. Wel kan ik je overigens vertellen dat Google bezig is met het uitbreiden van de Adsense statistieken dus dat is steeds minder een probleem. Ik heb ook signalen ontvangen dat Foobie binnenkort met statistieken komt.

Waar schrijf ik over?

Ik wil niet te veel vertellen over hoe ik het heb aangepakt omdat ik liever anoniem blijf. Wel kan ik je vertellen dat de kracht zit in linkbuilding. Mijn eerste 200 artikelen verdiende ik aardig stabiel 50 euro per maand mee maar dat schoot naar mijn idee  niet op. Toen ik contact opnam voor linkjes is dat drastisch omhoog geschoten. Ik heb bijna 9000 euro verdiend in 8 maanden.

Ik ben een creatief iemand dus af en toe publiceer ik een mening op Foobie of plaats ik een video of recensie. Ik vind het leuk dat het niet alleen maar om informatieve artikelen gaat zoals bij (sommige) andere websites.

Eigenlijk schrijf ik over wat me bezig houdt, als ik heel erg into muziek ben dan schrijf ik daar artikelen over. Als ik periode heb waarin ik gek ben van koken of desnoods kralenkettingen maken dan publiceer ik daar iets over. Ik ben ook wel iemand die graag filmrecensies schrijft en ik heb een uitgesproken mening over het nieuws.

Lieve mensen, onthoud dat het proces langzaam is. Ik heb best vaak geen zin gehad maar je moet doorzetten en je verdiepen in de materie. Ik heb gemerkt zoals Foobie zelf eigenlijk wel aangeeft dat het ene onderwerp beter verdient dan het andere. Zelf werk ik in de zorg en ik krijg veel bezoekers op mijn artikelen over dat onderwerp, ik heb gemerkt dat persoonlijke ervaringen, recensies en recepten het niet bijzonder goed doen. Recensies van films en ervaringen met producten weer wel vanwege de mensen die interesse tonen in het product.

Inmiddels houd ik me op Foobie ook bezig met affiliate marketing maar dat is op dit moment niet gerelateerd.

Leden aanbrengen

Je krijgt bij Foobie 15% van de opbrengsten van leden die je aanmeldt, dat is hoger dan op welke andere artikelenwebsite dan ook. Voor mij werkt dat overigens niet. Ik heb iedereen op mijn Hyves enzo een berichtje gestuurd maar de mensen waren al snel op. Je moet toch wel een paar honderd actieve leden aanmelden wil je er substancieel mee verdienen en mij is dat niet gelukt. Ik heb er niet bijzonder veel moeite voor gedaan, ik heb gewoon mijn vrienden erover verteld.

artikelpagina foobie

Afbeelding: een willekeurig Foobie artikel.

Conclusie

Foobie is een jonge, flexibele en dynamische organisatie. Op een schaal van 1 tot 10 zou ik Foobie een 7 geven omdat ik vind dat het artikelen keuren en het antwoorden op email soms iets te lang duurt. Mede dankzij Foobie werk ik nu parttime dus ik ben positief over deze manier van geld verdienen. Met alleen maar artikelen schrijven (en niet dat ene beetje extra moeite) had ik denk ik de helft verdiend op dit moment en ik vind dat elke artikelenwebsite meer moet aanmoedigen om je te verdiepen in het plaatsen van links op gepaste plekken.

 

Registreren kan via deze link

3 Comments

  1. DigitaleBijbaan
  2. J.J. Hemerink
  3. Wiebke S

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

13 − een =