Hoe maak je een Facebook bedrijfspagina?

Facebook bedrijfspagina maken

Hoe je een effectieve Facebook bedrijfspagina opzet

Veel mensen willen weten hoe ze een effectieve bedrijfspagina met Facebook op kunnen zetten. In het huidige tijdperk is het van belang dat je jezelf als bedrijf weet te profileren op Social Media, omdat daar het grote publiek zich dagelijks bevindt. Met een sterke bedrijfspagina op Facebook kun je veel likes of followers krijgen. Vervolgens heb je de mogelijkheid om deze followers door middel van aantrekkelijke content op de bedrijfspagina om te zetten in nieuwe klanten.
Maar hoe krijg je veel likes en followers, en hoe houdt je deze followers geïnteresseerd?Er zijn twee verschillende pagina’s die je kunt maken: een groepspagina of een bedrijfspagina.
Beide kunnen ze aangemaakt worden voor verschillende doelen:Een groepspagina is voornamelijk geschikt voor het organiseren van persoonlijke gebeurtenissen op een kleinere schaal. Deze soort pagina is nu niet van toepassing.

Een bedrijfspagina is voornamelijk bedoelt voor producten zoals films, lokale bandjes, beroemdheden en natuurlijk bedrijven. Het doel van deze pagina is om een interactie te hebben met fans of klanten. Een bedrijfspagina is hiervoor ideaal omdat je persoonlijke Facebook buiten beeld blijft en er geen limiet van 5000 followers aan verbonden is.

Om het grootste effect met je bedrijfspagina te hebben moet je vooral gericht blijven op de organisatie – dus op het product of de dienst die je aanbied – en de naamsbekendheid hiervan. Je moet zoveel mogelijk relevante updates posten waarvan je denkt dat je publiek het interessant zal vinden.

Zodra je start met het aanmaken van een bedrijfspagina krijg je een aantal opties over wat voor soort pagina het moet worden. Deze opties zijn bedoelt om de pagina te categoriseren. Als je een bedrijf hebt dan kies je natuurlijk voor de optie bedrijf, en als je een beroemdheid bent dan kies je voor publiek figuur.

Als je eenmaal een bedrijfspagina hebt aangemaakt, hoe moet je dan verder?

Het is altijd verstandig om te beginnen met het uploaden van een foto. Dit moet geen foto zijn van jezelf, maar bijvoorbeeld het logo van je bedrijf.
Vervolgens begin je met het aanvullen van alle bedrijfsinformatie. De belangrijkste zaken zijn: een do-follow link naar de website van het bedrijf (dit draagt ook bij aan de SEO), een bedrijfsoverzicht en de missie, en een beschrijving van het product of de dienst die je aanbiedt.Een gouden tip voor meer “likes” en followers is om een gepersonaliseerde landingspagina te hebben. Deze kun je laten maken door verschillende aanbieders op het internet, één van de populairste in Nederland is bijvoorbeeld Pagemodo.
Met een landingspagina spreek je de bezoekers van je Facebook pagina aan, en trek je de aandacht zodra ze op de pagina terecht komen. Je kunt ervoor kiezen om bezoekers vriendelijk te verzoeken om je pagina direct te “liken”.
 facebook_4
Het is ook mogelijk likes te kopen, vaak komt dit professioneler over dan een pagina zonder likes, daarbij zet een pagina met veel likes sneller aan tot liken. Voor meer informatie hierover kun je ons artikel over het kopen van Facebook likes lezen.
Het is belangrijk om regelmatig updates te posten op de wall van je Facebook pagina. Probeer interactie aan te gaan met je publiek. Verstandig is om dit dagelijks te doen, zodat je publiek merkt dat je actief bent wat zorgt voor trouwe aanhang die je op de voet zal gaan volgen. Bovendien zal deze aanhang – bewust of onbewust – helpen met het verspreiden van naamsbekendheid van je bedrijfspagina door één of meerdere posts die je hebt gemaakt te delen met anderen.Als je bedrijf ook e-mail nieuwsbrieven verstuurt en een blog heeft, is het verstandig om vanuit deze marketing technieken mensen op de hoogte te brengen van je Facebook pagina. Je kunt meer bezoekers naar je pagina krijgen door aanbiedingen of prijsvragen op te zetten via Facebook. Je kunt mensen bijvoorbeeld vragen om een post te delen, waarmee ze kans maken op een leuke prijs. Dit is tegenwoordig een zeer effectieve manier van marketing, omdat er miljoenen mensen te bereiken zijn op Facebook. Als bezoekers je pagina delen, en hun vrienden delen het weer verder, dan lopen de aantallen exponentieel op en heb je een zeer groot bereik.
Om deze reden is het tegenwoordig acceptabel om een zogezegde Social Media Marketeer te zijn. Sommige bedrijven hebben zelfs een hele afdeling die geheel is toegewijd aan het monitoren en updaten van verschillende Social Media kanalen, grotendeels FaceBook en Twitter. Een bekend voorbeeld van een effectief Social Media beleid binnen een bedrijf is bij KLM.Het login scherm van facebook

Overdrijf het echter allemaal niet, plaats maximaal één keer per dag een update om mensen op de hoogte te houden van evenementen, aanbiedingen en andere zaken. Als je teveel gaat posten zal je publiek het ervaren als spam en raken ze geïrriteerd, en dat wil je natuurlijk juist niet!

Belangrijk is om je met de bedrijfspagina ook te abonneren op soortgelijke pagina’s en groepen. Via deze kanalen kun je korte berichten versturen waarin je mensen uitnodigt om jouw pagina te bezoeken en te “liken”. Wederom moet je hier opletten dat je het niet overdrijft, omdat het anders geïnterpreteerd kan worden als spam.

Een Facebook bedrijfspagina is zeker de moeite waard. Als de pagina goed gebruikt wordt kan het zorgen voor aanzienlijk verkeer naar je website. Daarnaast is het een perfect platform om een interactie mee aan te gaan met (potentiële) klanten en fans.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

20 + 1 =