Transip review

Als webmaster zie je soms door de bomen het bos niet meer bij het uitzoeken van een hosting bedrijf. Zelfs ben ik al langere tijd klant van Transip, een van de grootste webhosters in de Be-ne-lux. De vraag is natuurlijk of doordat het zo’n grote webhoster is het persoonlijk contact of de kwaliteit niet te wensen over laten.

 

Wat zegt transip zelf?

Zelf zeggen ze dat ze razendsnel, technisch stabiel en voordelig geprijsd zijn. Ook hebben ze een klantgerichte supportafdeling, lage tarieven en technische hoogstandjes. Daarbij hebben ze ook nog een energiezuinig datacenter.

 

 Wat is mijn ervaring met transip?

Transip logo

Zelf zit ik al enkele jaren (met tussen de 80-100 websites) bij Transip en ik kan zeggen dat ik hier erg tevreden over ben, ik ben regelmatig problemen tegengekomen waarbij ik de helpdesk heb moeten raadplegen, ze reageerden niet alleen snel maar met zorg. Stel je een technische vraag dan wordt deze doorverwezen naar de technische helpdesk en dus ook daarkrijg je uitgebreid antwoord op. Ik moet wel zeggen dat ik geen ervaring heb met de Dedicated Servers van transip en hier dus geen mening over kan vormen, al heb ik hier ook veel positieve verhalen over gehoord.

Ik maak gebruik van verschillende losse webhosting pakketten en van een Virtual Private Server, de prijs hiervoor ligt ietsje hoger dan bij andere webhosting aanbieders maar die paar euro per jaar is de goede support voor mij meer dan waard.

De backend

De backend van je transip account is ook een dikke pluspunt, het is overzichtelijk en makkelijk te gebruiken, daarbij kun je met 1 druk op de knop nieuwe domeinnamen bestellen, bestaande pakketten opzeggen of upgraden.

Kortingsacties

Leuk voor de mensen die veel domeinnamen kopen is dat er regelmatig kortingsactief zijn bij Transip op domeinnamen met de .nl extensie, je kunt dan een domeinnaam voor een jaar vastleggen voor slechts 1 euro!

Wat is mijn ervaring met andere hosting bedrijven?

Voordat ik bij Transip terecht was gekomen ben ik vele kleine hostingbedrijfjes afgeweest, hierbij heb ik slechte ervaring op slechte ervaring opgedaan waardoor mijn eerste contact met de helpdesk van Transip een zegen was. Veel voorkomende problemen die ik tegenkwam bij kleine hosting bedrijven was dat ze zich niet aan afspraken houden, de websites met grote regelmaat offline zijn en vervolgens niet reageren wanneer er zich een groot probleem voordoet. Zo was er 1 hosting bedrijf met welke niet reageerde op e-mail en telefoontjes terwijl alle websites uit de lucht waren, daar zit je dan met tientallen boze klanten aan de telefoon welke geen website of e-mail meer hebben.

Je kunt je wel voorstellen dat na zulke ervaringen ik niet meer alleen naar de prijs kijk, bedenk altijd: is die paar euro per jaar het waard om mogelijk enkele dagen/weken geen website of e-mail te hebben?

Ik zit ondertussen meer dan 2 jaar bij Transip, en zonder zorgen!

Heb je nog verdere vragen over Transip laat dan gerust een reactie achter.

 

 

One Response

  1. Martijn

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

veertien + elf =