Wanneer jij een eigen product hebt, wil je natuurlijk zo veel mogelijk stuks hiervan verkopen. Er zijn een aantal manieren waarop jij de verkoop van je product kunt vergroten. Zo is het erg handig om gebruik te maken van reclame. Op deze manier kun je jouw product namelijk gemakkelijk onder de aandacht van consumenten brengen. Wanneer mensen weten wat jouw product is, zullen ze deze eerder kopen. Voordat je een reclame kunt maken, zul je een stemmenbureau moeten inschakelen. Je hebt namelijk een professionele stem nodig, die jouw script kan inspreken. Jij kunt er zelf voor kiezen om een eigen script te schrijven. Ook zou je er voor kunnen kiezen om samen met de stemacteur dit script op te stellen. Zo kun je alvast een kleine preview krijgen van het eindresultaat.
Tarieven voor het inspreken
Je wilt natuurlijk niet te veel geld uitgeven aan een stemmenbureau. Gelukkig is het laten inspreken van een script niet al te duur. Meestal moet je een stemacteur een bepaald starttarief betalen. Onder dit tarief vallen een bepaald aantal worden die ingesproken kunnen worden. Stel dat je over dit aantal woorden heen gaat, dan zul je per woord een klein bedrag extra moeten betalen. Houdt er dus rekening mee dat je niet een script van driehonderd woorden schrijft, want dan zul je flink wat moeten bijbetalen. Voor het inspreken van een reclamespot zul je rond de tweehonderdvijftig euro moeten betalen. Binnen dit bedrag vallen tweehonderd worden, die zullen worden ingesproken. Hierna zul je per woord €0,29,- moeten betalen.
Verschillende talen
Bij een stemmenbureau werken meestal nationale en internationale personen. Hierdoor zou je er ook voor kunnen kiezen om je reclame in het Engels te maken. Zo zijn er namelijk genoeg stemmenacteurs die zowel Nederlands als Engels kunnen spreken. Voor het bereiken van een grotere doelgroep, is het handig om Engels te spreken. Natuurlijk verschillen alle acteurs qua stem van elkaar. Wellicht zijn er ook bedrijven waarbij jij een script in het Duits of Frans kunt laten inspreken. Voor het vinden van een internationale stemacteur zal je nog wel wat moeite moeten doen.
Luisteren voordat je koopt
Op de site van budget voice-over kun je eerst luisteren naar de stemmen van een acteur, voordat je deze in dienst neemt. Zo kun je bij een stemmenbureau dus eerst luisteren naar een bepaalde stem. Zo kun je bepalen of je deze stem bij jouw script vindt passen, of niet. Elke stem heeft zo zijn charmes en afknappers, daarom is het verstandig om eerst alle stemmen te beluisteren. Een vrouwenstem klink al gauw veel zachter dan een mannenstem, dit is iets om rekening mee te houden.
Goede kwaliteit
Het is voor jouw reclamespot natuurlijk belangrijk dat deze van een goede kwaliteit is. Gelukkig worden de stemmen bij een stemmenbureau op een professionele manier opgenomen. Zo hoef je niet bang te zijn dat de stemmen die worden opgenomen een ruis hebben. Na het inspreken van het script zullen de stemmen namelijk ook nog een keer worden afgemixt.